9 Şubat 2017 Perşembe

Bozuk harddisk ve harici harddiskten veri kurtarma işlemi

Bu yazımızda sizlere USB to ide data kablosundan bahsedeceğiz.


Bilgisayar kullanıcıları için en kötü senaryo kullandıkları harddisklerin arızalanması sebebiyle verilerin kaybolmasıdır. Özellikle bir çok insan resimlerini, özel günlerde çekilen videolarını ve önemli dokumanlarını daha güvenli olduğu için harici harddisklerde saklamayı tercih ediyor. Unutulan nokta ise harici harddisklerin hassas olması ve taşınma esnasındaki herhangi bir çarpma anında veya sürekli tak sök sebebiyle arızalanmasıdır. Bu andan itibaren kullanıcılar için verilerini kaybetme korkusu çok önemli hale gelmekte.

Bir çok harici harddisk kablo giriş soketindeki temassızlık nedeniyle bilgisayar tarafından okunamaz. Ya da bilgisayarımızın işletim sistemi zarar görüp bilgisayarımız açılmaz duruma geldiğinde bilgisayarımızın masaüstünde yani harddiskimizin C bölümündeki önemli dosyalar tehlikeye girer. İşte bu gibi sıkıntılı durumlarda internetten 40-50 tl civarında satın alabileceğiniz bir usb to ide sata kablosu neredeyse hayat kurtarıcı hale gelebilir.

Bu bağlantı aparatını kullanarak bilgisayarınızın harddiskini söküp başka bir bilgisayara usb üzerinden bağlayarak sanki bir harici harddisk kullanıyormuş gibi masaüstündeki bilgilerinizi kurtarabilirsiniz.

Normalde harici harddisklerin kutusunu açıp baktığınızda içerisinde bir sata harddisk olduğunu görürsünüz. Bağlantı aparatınızın sata kablolarını kullanarak harici harddiskinizi usb üzerinden bilgisayarınıza bağlayarak içerisindeki bilgilerinizi okumanız mümkün.

Bu aparatın bir diğer önemli kullanımı ise DVD sürücüsü olmayan netbook gibi bilgisayarlarınıza veya DVD sürücüsü arıza yapmış laptoplarınıza herhangi bir dvd sürücüsünü usb üzerinden bağlayarak formatlama işlemi yapabilmenizdir.

Bazen küçük bir aparat canınızı sıkan durumlardan sizi kurtarabilir. USB to ide sata kablo kullanımı ile ilgili videomuzu izleyerek daha detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.



Benzer Yayınlar

Bozuk harddisk ve harici harddiskten veri kurtarma işlemi
4/ 5
Oleh

Abone Olun

Mail listemize abone olarak, yeni makalelerden anında haberdar olabilirsiniz.

2 yorum

Yaz yorum
avatar
Ali
14 Şubat 2017 17:00

Veri kaybı gerçekten çok can sıkıcı bir durum.Bu kablo aparatı gerçekten çok marifetliymiş.

Cevapla
avatar
21 Haziran 2018 00:35

Benim hardiskimde badsector olmuştu. Bu yönetemi denedim fakat dosyalarıma yine ulaşamadım. Bir kaçına ulaştım bu seferde çok uzun sürdü dosyaları kopyalamam https://dosyakurtarma.com/ dan yardım aldım. Memün kaldım diğer arkadaşlara da tavsiye edebilirim.

Cevapla